Görele Gezilecek Yerler

Tirebolu’yu geçtikten sonra Görele’ye ulaşıyoruz. Başlangıçta Görele’ye uğramak planlarımız arasında yer almıyor. Ama ilçenin girişinde Kemençenin doğduğu topraklara hoş geldiniz yazısını görünce öğle yemeğimizi bu güzel ilçede yemeye karar veriyoruz.

gorele-neresi-gezilir

Görele Neresi Gezilir

İlçe’nin merkezinde çok fazla gezilecek yer yok. Komşusu olduğu ilçelere oranla daha büyük ve yerleşmiş bir yapısı olduğunu söyleyebiliriz. Bunun dışında güzel pide yapan restoranları da bulunuyor. İnternette Görele’ye girdikten sonra yaptığım araştırmada kısa bir süre öncesinde Görele Kemençe Müzesi kurulduğunu gördüm.

Her ne kadar buraya da uğramak istesek de yemekten sonra uğrarız deyip erteliyoruz. Daha sonrasında ise Sis Dağı yaylasına gitmek üzere yola devam ediyoruz.

Görele Gezi Notları

İlçe Eynesil ile Tirebolu arasında yer alıyor. Karadeniz sahil şeridi üzerinde yer aldığı için ulaşım sorunu bulunmuyor. Merkezi gayet güzel ve geniş, diğer Karadeniz ilçelerine oranla aradığınıza daha kolay bir şekilde ulaşabiliyorsunuz. Özellikle pidesini yemenizi tavsiye ederiz. Her ne kadar bizim gezip görmeye fırsatımız olmadıysa da siz Kemençe Müzesini gezip yorumlarınızı buraya yazarsanız çok memnun olurum.

Daha öncede değindiğim gibi hayranlığımı gizleyemediğim yaylalara sahip olan bu ilçenin başlıca ön plana çıkmasını Sis Dağı Yaylası sağlıyor. Batı Karadeniz’den başlayarak Doğu Karadeniz’e kadar pek çok yayla ve mesire alanı ile karşılaştım. İtiraf etmeliyim ki Sis Dağı kadar beni etkileyen bir yer ile karşılaşmadım.

Yolda arabamızda bir arıza meydana geldi. Bölgenin insanları tarafından kısa süre içerisinde sorun bulunarak herhangi bir ücret talep edilmeden aracımız tamir edildi. Daha sonrasında ise sis dağının eşsiz güzelliği ile karşı karşıya geldik. Hala Karadeniz’i gezme planınız bulunuyorsa  muhakkak Sis Dağı’nı gezmenizi tavsiye ediyorum.